Comunicado Internacional da MMM ante o asasinato de tres compañeiras activistas curdas

Apenas comezamos o ano de 2013 e xa nos enfrontamos a máis dun caso de violación da loita das mulleres e dos seus pobos. No mesmo momento no que escriviamos esta mensaxe, estase a realizar o funeral de tres mulleres kurdas: Sakine Cansiz, co-fundadora do PKK (Partido das Traballadoras do Kurdistán), Fidan Dogan, representante do KNK (Congreso Nacional del Kurdistán) e a activista Leyla Soylemez, que o 9 de xaneiro foron atopadas executadas cun disparo na cabeza, na sede da Oficina de Información Curda, en París, Francia, onde vivían exiliadas. Estas tres mulleres poñen cara e nome a todas as mulleres anónimas que loitan pola independencia do pueblo curdo.

A execución de forma moi profesional das tres mulleres acontece no momento no que o estado Turco e Abdullah Ocalan, líder do PKK encarcelado dende 1999, retoman as conversas para iniciar un proceso de paz e rematar cunha guerra non oficialmente declarada, onde máis de 40 mil curdos xa fueron exterminados dende 1984. Como primeros pasos dese proceso, o PKK demanda que o estado turco recoñeza os dereitos políticos e culturais do pobo curdo e unha mellora substancial nas condicións nas que se atopa Abdullah Ocalan, mantido en completo illamento fai máis de ano e medio.

Temos mop claro que o exterminio de mulleres que loitan polos dereitos de seu pobo só beneficia ao estado opresor e aos seus aliados. Nosas compañeiras curdas cóntannos que o gobierno Turco abertamente afirma que “as dúas, as operacións de seguridade e as negociacións continuarán”. E denuncian que este atentado non ocorre sen a complicidade do partido no poder – Xustiza e Desenvolvemento (AKP no acrónimo orixinal), e dos estados francés e os da UE.

Mentras se fai o discurso de negociar a paz, o goberno Turco implementa na realidade cotiá unha política de eliminación física de liderazgos da resistencia – como Sakine Cansiz, coñecida pola súa loita en contra da tortura na prisión en Diyarbakir durante a dictadura militar – e de apresamento sen probas de sindicalistas, parlamentares, defensoras dos dereitos humanos e xornalistas como é o caso de Pinak Selek e das compañeiras do KESK (Confederación de Sindicatos da Función Pública de Turquía), coas que mantemos alianzas nos últimos anos.

Nós, as mulleres da MMM condenamos con todas as nosas forzas este crime, denunciámolo como un atentado contra a paz e a loita pola liberdade e nos solidarizamos coas mujeres e co pobo curdo. O 12 de xaneiro, xuntámonos a manifestantes curdos de diversas partes de Europa nunha gran manifestación en París para demandar ás autoridades francesas unha profunda investigación e a búsqueda dos responsables destes exterminios.

dscf1924.jpg

Estamos presentes tamén nas rúas de Turquía, onde nos sumamos ás nosas compañeiras curdas que afirman que a experiencia e a memoria das mártires continuaránnos a guiar na resistencia hacia a liberdade: “a pena e a dor non nós deterán, polo contrario, fortalecerase a nosa vontade e a determinación que nos levará á vitoria”.

Compartimos con vós as declaracións das nosas compañeiras do Movimento Democrático de Mulleres Libres (DOKH) – grupo de mulleres curdas que integran a MMM en Turquía; unha brevísima biografía das nosas compañeiras asasinadas, o comunicado das mulleres da Marcha Mundial das Mulleres de Francia e o artigo escrito pola compañeira Ximena da MMM de Galiza.

En solidariedade e loita feministas,

….

Secretariado Internacional da MMM

Déclaration du Mouvement Démocratique de Femmes Libres (DÖKH)

January, 11th, 2013

World history continues to host and bear witness to the massacre of Kurdish people. Comrade Sakine Cans?z, the unprecedented representative of the women’s resistance and leadership in the Kurdish Freedom Movement and the women’s struggle for freedom, and a symbol of insurgence and rebellion in the Kurdistan’s history, alongside comrades Fidan Do?an and Leyla Söylemez, were murdered in a vicious attack in Paris. First of all, we offer our condolences to Kurdish people’s leader Honorable Abdullah Öcalan, to Kurdish Freedom Movement, the Kurdish women and the Kurdish people as a whole. As Kurdish women, we are fully conscious of the forces behind this massacre and the reasons for it. Responsibility of this assassination belongs to the approach of the government which openly states that “Both security operations and negotiations will continue.” This conspiracy has not been developed independent of the wills of the Justice and Development Party (AKP), Europe and the French state. If there are claims to the contrary, the perpetrators behind this execution should promptly be exposed and held accountable to the Kurdish people.

We would like to underline that the kind of settlement that the Turkish state and the international forces are willing to impose on Kurdish people in the resolution process of Turkey’s Kurdish Question stands plain and obvious to us. The assassination against Cansiz, Do?an and Söylemez is at once an assassination against Kurdish people and Kurdish women, as well as against peace and the struggle for freedom. We, as the Kurdish Women’s Movement (The Democratic Free Women’s Movement – DOKH) make the promise that the martyrdom of comrade Sakine Cans?z and her nurturing practice of resistance shall be our guide towards freedom, along with the memories of Fidan Do?an and Leyla Söylemez that will be kept alive in our struggle. We are in endless grief, yet this grief and pain will not deter us, on the contrary, it will strengthen the will and determination that shall carry us to victory. By this account, as Kurdish women and Kurdish people, we call out that: “We have no tolerance any more!” No one may ever have the right to attack the national will and values of the Kurdish people. Kurdish people and Kurdish women, with their righteous struggle, play a crucial role in the world history of social movements. This fact should duly be recognized and respected.

We bow with respect before the memories of the comrades, Sakine Cans?z, Fidan Do?an and Leyla Söylemez, and call on to condemn this assassination by transforming every venue into a site of action until the perpetrators behind the assassination are exposed. On this basis, we invite all the women across the world and the supporters of women’s struggle for freedom to condemn this vicious attack and to join us in solidarity in our sites of action.

Democratic Freewomen Movement (DÖKH)

Curta biografia das activistas:

SAKINE CANSIZ, co-fundadora do PKK, Partido Kurdistan de Traballadores, é unha das tres activistas curdas asasinadas en París, naceu na provincia de Dersim en 1957. Comezou o seu activismo no movemento de xóvenes estudantes en Elaz??. Cans?z uniuse ao movemento revolucionario kurdo en 1976.

Cans?z, unha líder na loita contra os círculos fascistas en Elaz??, era moi activa nos vecindarios de Fevzi Çakmak e Y?ld?zba?lar?. A través do traballo político en Dersim e arredores en 1978, Cans?z vinculouse completamente co movemento revolucionario posteriormente.

Despois de participar no Congreso do PKK no 27 de novembro de 1978, Cans?z foi arrestada en Elaz?? e encarcelada xunto cun grupo de amigos. Foi sometida a duras torturas durante o periodo do golpe militar do 12 de septiembre de 1980. Foi liberada en 1991.

Tan pronto estivo libre volveu tomar parte activa en actividades revolucionarias no Oestee Sur do Kurdistán.

Despois de varios anos de loita nas montañas do Kurdistán, Cans?z viaxoua Europa, onde comezou a liderar unha organización de mulleres kurdas. Foi unha destacada fonte de inspiración que confluíu amplamente coas asociaciones e a organización do pueblo kurdo na diáspora.

F?DAN DO?AN

Do?an, outra das mulleres kurdas asasinadas en París, naceu no distrito de Elbistan (Mara?) o 17 de xaneiro de 1982. Como filla dunha familia kurda inmigrante, medrou en París.

Do?an, quen se interesou vivamente pola loita Kurda pola Liberdade dende nena, comezou a tomar parte activa en traballos revolucionarios en Europa dende 1999. Ademáis do seu traballo, polo xeral centrado nas mulleres e nas mozas, Do?an tamén tomou parte en actividades diplomáticas en Europa dende 2002. Foi membra do Congreso Nacional Kurdoe a súa representante en París.

LEYLA ?AYLEMEZ

Leyla ?aylemez, filla dunha familia Ezîdi do distrito de Diyarbak?r, naceu en 1988 nunha provincia do sur de Mersin. Alí pasou a súa infancia hasta que a súa familia emigrou a Alemania nos anos 90.

Estudou arquitectura durante un ano e despois alí se uniu á loita Kurda pola Liberdade. Despois do 2006, comezou a tomar parte activa en varias cidades europeas, particularment en Berlin, Köln, Hannnover, Frankfurt e na cidade suiza de Basilea.

Despois de pasar ano e medio en Kurdistán no 2010 regresou a París onde traballaba dende entón.
ANF / PARIS

Appel à l´action de la MMF France

MANIFESTATION
Samedi 12 janvier 2013 – 12h
RDV devant la Gare de l’Est à Paris
La Marche Mondiale des Femmes soutient cet appel

Trois femmes, militantes kurdes, Sakine Cansiz, Fidan Dogan et Leyla Soylemez, ont été froidement assassinées à Paris il y a deux jours. Vivant à Paris, elles étaient aussi des femmes libres se battant pour leurs engagements politiques, et pour la construction d’une société égalitaire entre les femmes et les hommes, une société qui respecte les droits fondamentaux de tous les êtres humains. Comme de nombreuses femmes militantes de par le monde, elles travaillaient à la libération de leur peuple.

La Marche Mondiale des Femmes s’indigne de ces assassinats, et de la répression du peuple kurde en lutte pour sa libération et son émancipation. Nous exigeons que toute la lumière soit faite sur ces meurtres.

L’une de ces femmes était réfugiée politique en France et aurait dû être protégée par les autorités françaises. Nous exigeons que les militantes et militants étranger-es vivant en France soient protégé-es des violences dont ils et elles sont menacées dans leurs pays.

Nous appelons les féministes à Paris à rejoindre, en solidarité, la manifestation appelée par la communauté kurde.

Deixa un comentario